علم ریاضی

این وبلاگ جهت استفاده علاقمندان به ریاضی ایجاد شده است.

علم ریاضی

این وبلاگ جهت استفاده علاقمندان به ریاضی ایجاد شده است.

مطالعه ریاضی

1- بهتر است که قبل از تدریس معلم در کلاس یکبار درس را مطالعه کنیم ، این مطالعه حتی اگر همراه با دقت نباشد ولی باز هم می تواند مثمر ثمر باشد.

2- در کلاس درس باید تمام حواستان به کلاس درس باشد واگر معلم مسئله ای را حل کرد وخواستید آن را بنویسید با تکیه بر آنچه که یاد گرفته اید آن سوال را بنویسید و رونویسی نکنید ، البته این کار نیاز به مختصری تمرین تمرکز دارد . دقت کنید با این کار دوبار درس شما در همان کلاس درس مرور می شود که اگر فکر کنید بسیار خارق العاده است .

3- درس هر روز را باید همان روز خواند ، ما توصیه می کنیم که مطالبی را که در کلاس ثبت کرده اید یکبار دیگر با دقت بخوانید و بعد وارد دفتر اصلی کنید .

4- در مطالعه ریاضی هیچ وقت قلم وکاغذ را فراموش نکنید و از حل مسایل به شکل ذهنی اجتناب کنید زیرا در بسیاری از مواقع وقتی به حل مسئله ای می پردازیم می بیننیم که حدس های ما در حل مسئله درست نبوده اند ، همین طور وقتی سوال حل شده ای را مطالعه می کنید آن سوال را با حوصله بنویسید این کار باعث می شود که ذهن شما مسئله را خوب پردازش کند ولذا یادگیری شما با دوام شود. تجربه ثابت کرده است که دانش آموزانی که از روی حل المسائل سوالها را می خوانند شاید به سرعت (البته به نظر خودشان) آن را بفهمند ولی با سرعتی بیشتر آن را فراموش می کنند.

5- اگر خواستید مسئله ای را حل کنید روی آن مسئله خوب فکر کنید و دقیق خواسته سوال را درک کنید و اگر بعد از تلاش کافی موفق به حل آن نشدید از دوستان یا معلمین خود ویا کتاب های معتبر کمک بگیرید ، قطعاً بعد از یادگیری ، آن مسئله تا مدت ها از ذهن شما پاک نخواهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد