علم ریاضی

این وبلاگ جهت استفاده علاقمندان به ریاضی ایجاد شده است.

علم ریاضی

این وبلاگ جهت استفاده علاقمندان به ریاضی ایجاد شده است.

نظام رتبه بندی معلمان

وزیرآموزش وپرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه :
نظام رتبه بندی معلمان یک انقلاب در آموزش وپرورش ایجاد خواهد کرد


وزیر آموزش وپرورش با اشاره به نظام رتبه بندی معلمان از آن به عنوان یک انقلاب در آموزش و پرورش نام برد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دکتر حاجی بابایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  در  سالن جلسات  دفتر وزارتی ساختمان مرکزی این وزارتخانه ضمن تبریک به  ملت ایران در خلق حماسه بزرگ سیاسی و تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت :شیوه جذب و بکارگیری معلمان از این به بعد از  طریق دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان و در موارد خاص با آزمون و طی مراحل تخصصی و حرفه ای و دریافت گواهینامه  صلاحیت حرفه ای انجام می شود.

وی اضافه کرد : نظام رتبه بندی معلمان از طریق تعاریف مهندسی نیروی انسانی ، رشته ها ، گزینش تخصصی وطی دوره های آموزش حرفه ای انجام پذیر است .

وزیرآموزش وپرورش در پاسخ به سوالی در زمینه آزمون مربیان پیش دبستانی  با توجه به نامشخص بودن زمان برگزاری خاطر نشان کرد : آموزش وپرورش به مدت دو سال مهلت دارد براساس تخصص ، رشته ، نیاز منطقه وجنسیت ، این  آزمون را برگزار و پذیرفته شدگان را به عنوان معلم ابتدایی جذب نماید.
وی افزود : مراکز پیش دبستانی ، غیردولتی هستند و مجلس برای آن که حق کسی ضایع نشود، قانون برگزاری آزمون این گروه را مصوب نمودو چنین آزمونی به این صورت دیگر در آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد .
دکتر حاجی بابایی در خصوص نظام رتبه بندی معلمان گفت : حرف ما این است که معلم استاد است، بنابراین صلاحیت حرفه ای او باید توسط هیئت ممیزه  شهرستانی تا کشوری تایید شود.
وی تصریح کرد : معلمان باید به رتبه مربی معلم دست یابندکه در آن صورت حقوق آنان نیز ارتقاء می یابد و در غیراین صورت مانند وضعیت فعلی به کار خود ادامه خواهند داد .
وزیر آموزش و پرورش ملاک رشد یک معلم  را علم ، روش تدریس و موفقیت های علمی و ابتکاری او خواند و گفت : براساس نظام رتبه بندی، حقوق مربی معلم نباید  حداقل از 80 درصد حقوق یک مربی دانشگاه کمتر باشد .
وی ادامه داد :جذب و رتبه بندی معلمان قابل تفکیک از یکدیگر نمی باشد و لازمه نظام رتبه بندی ثبات و قوام بخشیدن به آموزش وپرورش بوده است . 
وی با اشاره به استمرار اجرای نظام آموزشی جدید گفت : آموزش وپرورش به آرامش روانی جامعه نیاز دارد .
وی از مصوبه دولت در خصوص نظام رتبه بندی معلمان خبر داد  و یاد آور شد : آنچه در دولت در این زمینه مصوب شده در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری است اما اعتقاد ما این است که در این نظام ، معلمان نباید محدود به این قانون شوند.
وزیر آموزش وپرورش از در دستورکار قرارداشتن نظام رتبه بندی معلمان در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اعلام کرد : با این مصوبه کسانی می توانند تدریس در کلاس های درس را برعهده گیرند که مراحل حرفه ای معلمی نظیر ؛ تخصص ، دانش و دوره های 6 ماهه صلاحیت های معلمی را پشت سر بگذارند.  

 منبع:medu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد