هدف رفتاری:
با توجه به اینکه فراگیران تا صفحه 74خوانده اند بتوانند:
1.اعداد1تا7را میدانند و میشناسند
2.عدد قبل از 8را که7است رامیشناسند
3.دانش آموزان میتوانند به اعداد 1تا 7 را به ترتیب بنویسند.
4.دانش آموزان باید بتوانند عدد8را بنویسید
مواد ووسایل آموزشی:
گروه بندی – کارت صد آفرین-تخته- کتاب ریاضی-چینه ها –وسایل داخل کیسه – فلش کارت اعداد
روش تدریس:
یاد دهی و یادگیری - قصه گویی-نمایش – پرسش و پاسخ – کار گروهی
فعالیت آغازین:
سلام و احوال پرسی گرم و صمیمی با دانش آموزان می کند.
حضورو غیاب دانش آموزان –دیدن تکالیف-رسیدگی به تکالیف - پرسش ازدرس گذشته
.تالیف برای دانش آموزان.
شکل سازی دانش آموز با عدد 7 است.
تکالیف را نگاه کرده و نکات مثبت را مورد تشویق و غلط ها را برای آنها توضیح میدهیم و درباره درس گذشته
ازآنها سوال میکنیم.
آماده سازی و ایجاد انگیزه:
برای دانش اموزان قصه وداستانتعریف کرده و دراین زمان که عکس 5 زنبور زرد و 2زنبور قرمز را به تابلو
چسبانده واز آنها سوال میکنیم مثلا چند تا زنبور زرد داریم . چند تا قرمز.
5تا زنبور زرد و دوتا زنبور قرمز میشود چند تا...........تا به آموزش عدد 8برسیم
گروه بندی:
دانش آموزان را گروه بندی میکنیم(اختیاری)
ارزشیابی شخیصی:سپس گام به گام میزان فراگیری را مورد سنجش قرار میدهیم
گام اول:
ازدانش آموز خواسته میشود :به سوالات زیر پاسخ دهند.
5تا لیوان قرمز و 3تا لیوان آبی می شود ,چند تا
5تا کلاه سبز و 3تا کلاه قرمز می شود ,چند تا
گام دوم :
برای دانش آموزان درباره عدد 8 یک قصه میگویم
گام سوم:
از دانش آموزان خواسته میشود عدد 8 را در خانه تمرین کنند.
ارزشیابی تکوینی:
در حین تدریس نمونه هایی می دهیم تا آنها تمرین کنند.
پرسش هایی که می شود 5تا کلاه داشتم 3تاهم بیاید روشمیشود چند تا
جمع بندی:از دانش آموزان پرسیده می شوددرس امروز چی بود:
چه فهمیدید درباره عدد 8بود ازپلیین به بالاوبعد به سمت پایین
ارزشیابی پایانی:
ازدانش آموزا خواسته میشود که عدد 8 تمرین کند.
تکلیف :
عدد 8 را درخانه تمرین کنند